reizen - Reisverslag uit Venetië, Italië van Peter Reis - WaarBenJij.nu reizen - Reisverslag uit Venetië, Italië van Peter Reis - WaarBenJij.nu

reizen

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Augustus 2012 | Italië, Venetië

Deze vakantie is redelijk funest geweest voor mijn ritme. Over het algemeen was het na twaalven voordat ik mijn bed opzocht. Maar het moment van uit bed komen wisselde wel en zelfs hevig. Op eigenlijk al mijn vijf reisdagen (behalve vandaag) stond de wekker voor half zeven.
Dinsdag vertrok ik per boot, om 8 uur vanuit Kroatië. Ruim drie uur later zette ik voet aan Italiaanse bodem, hoewel die woordkeus misschien niet juist is, gezien het feit dat het om de stad Venetië ging.
De stad was groter dan ik had gedacht en na anderhalf uur zoeken naar mijn hotelletje besloot ik maar een kaart te kopen. Het straatnamenregister gaf vier mogelijke locaties voor mijn straat, allemaal in een andere buurt dan waar ik geboekt dacht te hebben. Na wat puzzelen besloot ik nog een keer te kijken naar de grote zijstraat die ik volgens de kaart op het station moest hebben. Ik bleek één straat verderop te staan en de zijstraat bleek een steeg te zijn. Het hotel en de steeg bleken zo onherkenbaar dat ik er s avonds ook gewoon voorbij liep.
Venetië in minder dan 24uur is niet te doen. Venetië zonder heel veel geld te besteden te hebben een stuk minder leuk dan het kan zijn. Venetië in de zomer is niet ideaal vanwege de enorme rijen toeristen, waardoor ik niet de toren of de kerk op het st Marco plein in ben geweest. 's avonds besloot ik door de joodse getto naar het noordwesten van Venetië te gaan, uiteraard met het doel de zonsondergang van het jaar te fotograferen. Hoewel de kanalen daar niet goed liepen, waardoor een venetiaanse sunset niets werd, had ik de mazzel een stelletje te vinden dat romantisch naar de ondergaande zon keek, waardoor ik alsnog een schitterend beeld kon vastleggen
De terugreis bestond uit lang wachten op het vliegveld, omdat de bus zeer infrequent reed. De tijd doodde ik met het lezen van mijn boeken die ik bij me had, de loney planets van centraal en Oost Europa.
Transavia besloot me mijn favoriete plaats in het vliegtuig te geven, aan het raam, bij de nooduitgang. Onderweg kon ik alvast nadenken of ik volgend jaar naar Polen en wit-Rusland of liever naar het zuidelijk deel van voormalige Joegoslavië wil reizen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Venetië

Midden Europa

Zomervakantie in het midden van Europa!

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2012

reizen

13 Augustus 2012

hoogtepunt?

10 Augustus 2012

ljubljana

07 Augustus 2012

Slovenië is geen Oost Europa.

06 Augustus 2012

Bled
Peter

Een blogje over mijn vakantieverhalen

Actief sinds 26 Juli 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 4256

Voorgaande reizen:

10 April 2014 - 31 December 2014

Portugal

31 Juli 2012 - 31 December 2012

Midden Europa

Landen bezocht: