Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Peter Reis - WaarBenJij.nu Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Peter Reis - WaarBenJij.nu

Porto

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 April 2014 | Portugal, Porto

De eerste paar dagen van mijn vakantie zitten er al weer op. Over een paar uur is het tijd om Porto te verlaten en verder te reizen naar de volgende stad, Coimbra.
Porto is natuurlijk bekend van de Port, maar die wordt gemaakt aan de andere kant van de rivier, in Vila Nova de Gaia. En dat is officieel een andere stad. Ik heb op vrijdag de eerste Port kelder bezocht (Taylors) en op zondag de 2e (Calem) bij beide mocht ik 5 euro aftikken voor een rondleiding en natuurlijk een product confrontatie. Bij Taylors waren dit 3 glazen Port, bij Calem 2 glaasjes. Het was wel grappig om te merken dat de verhalen bij de 2 kelders hetzelfde waren.
Verder is Porto een mooi stad, aan de rivier en de oceaan is 2uur lopen vanaf het centrum. Dat centrum ziet er van een afstandje heel erg mooi uit, maar als je dichterbij sommige huizen komt, dan zie je dat alleen de voorgevel nog maar staat, de rest is ingestort of vervallen.
Gisteravond heb ik nog wat fotos gemaakt van Porto by night, eens kijken of ik die kan plaatsen

  • 14 April 2014 - 20:19

    Marianne:

    Het verhaal bij de port was hetzelfde, de smaak/kwaliteit van de port ook?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Portugal

Van Porto naar Faro

Recente Reisverslagen:

20 April 2014

Lissabon

17 April 2014

Coimbra

14 April 2014

Porto
Peter

Een blogje over mijn vakantieverhalen

Actief sinds 26 Juli 2012
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 4254

Voorgaande reizen:

10 April 2014 - 31 December 2014

Portugal

31 Juli 2012 - 31 December 2012

Midden Europa

Landen bezocht: